Společnou prací obou bratří Maxů byl pomník maršála Radeckého, legendy rakouské vojenské slávy. Český voják Radecký jako symbol jednoty monarchie byl v řadách armády velmi oblíbený a sbírka, pořádaná na vybudování jeho pražského pomníku, nalezla ohlas i v nejzapadlejších posádkách. Pomník vznikl podle náčrtů a rozvržení Christiana Rubena, který se v kompozici inspiroval Brokofovým sousoším Františka Xaverského z Karlova mostu. Prostovlasá postava maršálka držící vítězný rakouský prapor za italských válek o Lombardii, stojí na desce, kterou nesou představitelé vojenských útvarů zúčastněných v boji. Josef Max modeloval vojáky, Emanuel Max se soustředil na hlavní postavu. Pomník, který byl odlit z ukořistěných italských děl věnovaných mocnářem, byl slavnostně odhalen v roce 1858, tedy již po Josefově smrti, v dolní části Malostranského náměstí; dnes je uložen v lapidáriu Národního muzea. Emanuel za pomník obdržel šlechtický predikát, mnoho řádů a vyznamenání.