List pochází ze série „Osm pohledů na řeku Sumida ve vějířích“ (Ógiawase Sumidagawa hakkei). Klasické téma čínské tušové malby Osm pohledů na Hsiao a Hsiang bylo už v 18. století přeneseno i do žánru ukijoe, kde vznikaly série Osm pohledů z provincie Ómi, Osm slavných krajin, Osm pohledů z Eda apod. Pevně zakotvená témata těchto obrazů jsou vepsána také na pozadí této série a tvoří podtituly jednotlivých výjevů z okolí řeky Sumidy, jež jsou umístěny v pozadí v kartuších ve tvaru vějíře. Současně se vztahují i k figuře krásky v předním plánu obrazu. Zajímavé je kompoziční propojení dvou oddělených výjevů a pozoruhodná je i vynikající technická kvalita listů. Nakladatelem série pocházející ze sbírky Joe Hlouchy byl Izumija Ičibei. (Srov. Helena Honcoopová, Kunisada, Praha 2005, s. 90 a 92). Tento tisk konkrétně akcentuje melancholický rozměr mateřské lásky, který je s řekou Sumidou spojen vzhledem k ději nó hry „Řeka Sumida“. Ve jmenované hře se matka obětuje až na hranici šílenství a právě k řece Sumida přichází hledat své unesené dítě, které je ovšem již po smrti. Matka se setkává pouze letmo se zjevením svého synka, které k ní přichází od nedaleké mohyly. Roli zde tedy hraje i víra v buddhistické pouto mezi matkou a dítětem.